בטיחות בעבודה עם כלי עבודה – הדרך הנכונה לעבוד

תוכן עניינים

רוצים להבטיח את בטיחותכם בעת העבודה עם כלי עבודה מקצועיים? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. אנשים רבים לא מכירים את כל הדרכים לשמור על משנה זהירות בעת השימוש בכלים השונים. הבעיה המרכזית – פגיעה בבטיחותכם. אך זוהי לא הבעיה היחידה. שימוש לא נכון בכלים מקצועיים עלול לגרור פגע גם בכלים עצמם. רוצים להבטיח את אריכות ימי הכלים שלכם? חשוב לדעת לעבוד נכון. בשורות הבאות נגע בכמה דגשים חשובים שיעזרו לכם להכיר מקרוב כלי עבודה מקצועיים ואופן השימוש הבטוח והמקצועי ביותר.

כלי עבודה

כללי הבטיחות שאתם חייבים להכיר!

כיום יש מגוון רחב של כלי עבודה שונים המיועדים לצרכים מגוונים. לכן, לא ניתן למנות כללי בטיחות ואופן שימוש אחידים לכלל הכלים. אך בהחלט ניתן לתת קווים מנחים ודגשים כלליים הרלוונטיים לכלים כולם. זכרו, הקפדה על הדגשים שיובאו מטה לא רק תשמור על בטיחותכם, אלא תשמור גם על תקינות הכלים שלכם. אז ממה מתחילים? מהוראות היצרן!

 

קראו בעיון את הוראות היצרן

השלב הראשון לעבודה בטוחה עם כלים מקצועיים הוא היכרות עם הוראות היצרן הנוגעות לבטיחות העבודה. כל כלי מגיע עם הוראות יצרן ברורות שנועדו להבטיח שמירה על בטיחות הכלי וכן על בטיחוץ המשתמש בו. היצרן מכיר את כליו טוב ביותר, ולכן חשוב להיצמד לכל הוראותיו. חשוב להדגיש כי בכל כלי ישנם דגשים שונים שהיצרן בוחר להדגיש. חשוב לקרוא היטב את הוראות היצרן לפני השימוש בכל כלי! הוראות היצרן אינן בהישג יד? אל תוותרו על ייעוץ מקצועי מאנשים המכירים היטב את הכלים או נסו לחפש את הוראות היצרן ברשת.

 

השתמשו בכלי למילוי ייעודו בלבד!

בשלב השני, חשוב להקפיד לעשות שימוש עם הכלים השונים בהתאם ליכולותיהם בלבד. אנשים רבים בוחרים לנסות לחצוב בבטון עם פטישון קטן המיועד לבלוקים בלבד. אחרים ינסו לבצע חיתוכי ברזלים עבים וכבדים בעזרת מסור המיועד בעיקר לעץ. שימושים אלה עלולים לסכן את בטיחות העובדים איתם. כמו כן שימוש לא מותאם ליכולות הכלי יביא לפגיעה בתקינותו ואף להריסתו באופן מיידי. רוצים לשמור על בטיחותכם ועל תקינות כלים מקצועיים? הקפידו לעשות שימוש מדוייק בהתאם ליעדי הכלי.

 

הצטיידו בציוד הגנה מלא – כפפות ומשקפי מגן

בשלב השלישי בדרך לשימוש בטוח בכלים מקצועיים חשוב לבחור נכון את המיגון הנדרש בעת העבודה. ישנם לא מעט כלי עבודה מקצועיים המחייבים שימוש במוצרי מיגון שונים. ציוד המיגון השכיח ביותר כולל כפפות עבודה, משקפי מגן לעיניים וכיסויים ייעודיים לכלים שונים. עושים שימוש במסור עגול לחיתוך עץ? חשוב לוודא כי הוא כולל את המכסה הייעודי להגנה מיטבית. בדומה לכלי זה ישנם עוד רבים נוספים הכוללים אביזרי מיגון. הקפדה על כלל הדגשים הללו תבטיח לכם גם עבודה בטוחה עם כלי עבודה מקצועיים וגם שמירה על תקינותם לאורך שנים.

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!