מינוי מנהל עבודה: נדרש בכל פרויקט בנייה ושיפוץ?

תוכן עניינים

האם כל סוג שיפוץ מחייב שכירת שירותו של מנהל עבודה? אם אתם לקראת שיפוץ או בנייה, ריכזנו בשורות הבאות מידע שיכול להוות לכם עזר – המשיכו לקרוא. 

ראשית, האם כל שיפוץ מחייב מנהל עבודה? 

התשובה לכך היא: לא, לא כל שיפוץ מחייב מנהל עבודה צמוד אשר יפקח על הנעשה. בפועל, החובה של מינוי מנהל עבודה תלויה במספר גורמים שונים, כמו למשל היקף השיפוץ והמהות שלו, כלומר מטרותיו. באופן כללי, שיפוצים קטנים יחסית, כמו למשל צביעת דירה ללא צורך של התקנת קו חיים או החלפת ריצוף, בדרך כלל לא מחייבים מינוי של מנהל עבודה. לעומת זאת, שיפוצים גדולים יותר, כמו בניית תוספת או הריסת קיר, בניית ממ"ד, מרפסת ועוד, הן עבודות שיפוצים שכן מחייבות מינוי מנהל עבודה.

2 פרמטרים נוספים במינוי מנהל עבודה 

בנוסף למה שציינו לעיל, חשוב לזכור כי הצורך במינוי של מנהל עבודה מורכב מכמה גורמים נוספים. בין אם אתם מבצעים עבודה בגובה במהלך השיפוץ, או שמא התכנון הוא לבצע כל עבודת בנייה אחרת, יש לשים לב ל-2 הפקטורים הבאים:

  • מורכבות השיפוץ: שיפוצים מורכבים, כמו למשל שיפוצים הכוללים התעסקות עם התשתיות של החשמל או האינסטלציה, בד"כ כן מחייבים מינוי של מנהל עבודה.
  • סוג המבנה: בין אם מדובר בשיפוצים במבנים ציבוריים, כמו בתי ספר או בתי חולים, או במבנים תעשייתיים מסוגים שונים, עבודות אלו בד"כ מחייבות מינוי מנהל עבודה, גם אם מדובר בשיפוץ קטן.

בנוסף לכתוב לעיל, נציין כי בחלק גדול מהמקרים לא נדרש מינוי מנהל עבודה, כמו למשל במהלך העבודות הבאות:

  • צביעת דירה על סוגיה השונים. 
  • החלפת ריצוף, אלא אם מדובר בעבודת אשר מצריכה גם חציבה בבטון, החלפת תשתיות וכו'.
  • התקנת מטבח חדש, כל עוד העבודה אינה כוללת הריסה והתקנה של מערכות אינסטלציה, חשמל ועוד.
  • התקנת אמבטיה חדשה, אשר בדרך כלל מצריכה פיקוח של שרברב מורשה בלבד.
  • תיקון גג, כולל איטום גגות ומבנים אשר מצריך קבלני איטום בלבד.
  • ניקוי חיצוני של מבנה, לרבות עבודות ניקוי הכוללות סנפלינג, פיגומים וכו'. 

כמה מילות סיכום על הצורך במינוי מנהל עבודה

בסופו של דבר,, חשוב לציין כי גם אם אין חובה חוקית למנות מנהל עבודה עבור עבודת בנייה או שיפוץ מסוג כזה ואחר, במקרים רבים עדיין יהיה מומלץ לעשות זאת בכל זאת, גם אם השיפוץ קטן. זאת, מכיוון שמנהל עבודה מוסמך יבטיח שהעבודה תתבצע בצורה שהיא לא רק מקצועית, אלא כמובן גם בטוחה, מה שבתורו יעזור לכם למנוע עיכובים ועלויות נוספות. לסיכום, לפני תחילת כל שיפוץ, או פרויקט בנייה מכל סוג, חשוב להתייעץ עם גורם מקצועי, כמו אדריכל או מהנדס, כדי לבחון האם נדרש מינוי מנהל עבודה.

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!